Studio-X’in mültecilikle ilgili atölyelerinin sonucunda oluşan “İyi Niyet: Barışın Mimarisi” sergisi, 6-24 Mart tarihleri arasında ziyaret edilebilir. Serginin İstanbul bölümü olan “Misafirperverlik Sözlüğü”, misafir ve ev sahibi arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkinin kentteki yansımasını sorguluyor.

Archis tarafından başlatılmış çok ortaklı uluslararası bir proje olan İyi Niyet: Barışın Mimarisi’nin Türkiye küratörlüğünü Arjen Oosterman ve Lilet Breddels üstleniyor. İyi Niyet: Barışın Mimarisi savaş ve çatışmayı, barış ve istikrarı inceliyor ve bu olguların yeniden inşa girişimlerine bakıyor. Bunların karmaşıklığı üzerine çeşitli bakışlar geliştiren sergi, projeler üzerinden de savaş sonrası yerel kalkınmayı ve yeniden inşa süreçlerini araştırıyor. Misafirperverlik Sözlüğü ise Derrida’nın misafirperverlik üzerine yazdığı metinler üzerinden Merve Bedir’in küratörlüğünde dil ve mekan üzerinden sığınmacı ve mülteciler konusuna değiniyor. Sergi, misafir ve ev sahibinin birbirlerine ne zaman ziyaretçi ne zaman yabancı olduğunu, hangi durumda birbirlerine tutsak hangi durumlarda düşman olduğunu ve misafirin nasıl görünmez olduğunu araştırıyor. Creative Funds NL ve Hollanda Büyükelçiliği’nin desteğiyle gerçekleşen sergide ayrıca Banu Cennetoğlu, Artıkişler Kolektifi, Auguy Lufuluabo, Abd Nova, Basem Nabhan, Ülkü Oktay, Alican İnal, Metehan Özcan ve diğer sanatçılarının işleri yer alıyor. Yaşar Adnan Adanalı ile programlanan, sergiye paralel düzenlenecek olan etkinliklerse misafirin bir başka ülke toprağındaki haklarına, vatandaşlık,sınır ve hemşehrilik kavramlarına değiniyor.

Fotoğraf: © Anne Feenstra