Moma’da Şubat ayında başlayan küratorlüğünü Paola Antonelli’nin üstlendiği yerleştirmeler, objelerin dinamiğini ve değişen doğasını ele alan ve modern tasarımına daha iyi anlaşılmasını sağlayan koleksiyondan 85 parçayı biraraya getiriyor.

Küratörün sergi için seçtiği objeler asla durağan değil; yapım sürecinden izler yansıtıyor. İnsanlarla, bulunduğu mekanla sürekli değişen bir ilişki kuruyor. ‘Action! Design Over Time’ sergisi, ışık tasarımcısı Ingo Maurer’in kırık porselen tabaklardan ürettiği Porca Miseria! avizesi (1994) gibi el ile üretilmiş olanlardan Ammar Eloueini’s CoReFab sandalyesi (2006) gibi bilgisayar modellemesiyle üretilmiş olanlarına, zamanın içinde belli bir anda donmuş gibi görünen tasarımları bir araya getiriyor. Kimi işler, objelerin yaşam döngüsüne, kimi örnekler ise doğası gereği aktif ve dinamik olan iletişim ve etkileşim tasarımı ürünlerine odaklanıyor.

Sergide ayrıca Studio Libertiny kurucusu tasarımcı Tomáš Gabzdil Libertiny’nin arıları kullanarak ürettiği organik tasarım örneği, balpeteğinden Honeycomb Vase (2006) de yer alıyor. Sanatçının ‘yavaş üretim’ diye tanımladığı bu yöntemde, süreç bütünüyle ‘doğaya’ bırakılmış. 40 bin arı, vazoyu katman katman tam bir haftada oluşturmuş.

Sergide aynı zamanda Anthony Dunne ve Fiona Raby’nin insanoğlunun gelecekte robotlarla nasıl bir etkileşim içinde olacağını keşfetmeye çalıştığı ‘Technological Dreams’ serisinden ‘Robotlar’ (2007) işi de yer alıyor. Tasarımcılar robotlara kendi kişilikleri ve tuhaflıkları olan karakterler olarak ele alıyor ve geleceğin bu araçlarının belki de kişilik özelliklerine göre iş verilebileceğini vurguluyor. www.moma.org